Aktualności · TOUR de POLOGNE · Archiwum · Spis artykułów · Galeria · Linki · Szukaj 24 Marca 2019
PATRON MEDIALNY
statystyka
PALEODIETA
Jak się odżywiać, żeby osiągać lepsze wyniki w sporcie?

Paleodieta dla sportowców to przewodnik po diecie naszych praprzodków. Książka pomoże poprawić wyniki w sporcie i szybciej zregenerować organizmu po treningu. Odpowiada na podstawowe pytania jakie zadaje sobie każdy amator aktywnego wypoczynku: Co należy jeść przed ćwiczeniami, a co w trakcie i po treningu? Jak poprawić zdrowie i kondycję?

Przez całe dekady naukowcy twierdzili, że dieta oparta na węglowodanach i suplementach najlepiej służy organizmowi. Z tego powodu tysiące ludzi zrezygnowało ze zdrowego jedzenia, ze świeżych produktów wspomagających nasze ciała w wysiłku i chroniących przed chorobami.
Paleodieta dla sportowców to kompleksowy program żywieniowy oparty na najzdrowszych i najkorzystniejszych dla organizmu pokarmach. Po przestudiowaniu zwyczajów żywieniowych przodków, a także po analizie jadłospisów współczesnych sportowców Cordain i Friel tłumaczą w jaki sposób sportowcy trenujący dyscypliny wytrzymałościowe mogą znacząco poprawić swoje osiągnięcia.

Ponad 80 receptur na potrawy zgodne z PaleoDietą.
Szczególy
PaleoDieta dla sportowców
Loren Cordain, Joe Friel

Język oryginału: amerykański
Tytuł oryginału: THE PALEO DIET FOR ATHLETES
Tłumaczenie: Jan Halbersztat

ilość stron: 296
typ okładki: miękka

Fragment:

10 min przed startem
Spożywanie węglowodanów w ciągu ostatniej godziny przed startem może prowadzić do hipoglikemii (obniżenia poziomu cukru we krwi) w czasie pierwszych kilku minut ćwiczeń – zwłaszcza u osób, których organizmy są wyjątkowo wrażliwe na poziom cukru. W przypadku takich osób węglowodany, szczególnie te o dużym ładunku glikemicznym, powodują niemal natychmiastowy wzrost poziomu insuliny we krwi i, siłą rzeczy, spadek poziomu cukru. Wielu sportowców zna wywołane przez tę reakcję uczucie lekkiego szumu w głowie na początku treningu.
Jednak organizm zachowuje się inaczej, jeśli węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym spożywane są w ciągu ostatnich 10 min przed startem. Dlaczego? Bo organizm po prostu nie ma dosyć czasu na uwolnienie do krwiobiegu zwiększonej porcji insuliny. Kiedy zaczyna się intensywny trening lub zawody, organizm natychmiast ogranicza uwalnianie insuliny – cukier spożywany w trakcie treningu lub tuż przed nim powoduje znacznie mniejszy wzrost poziomu tego hormonu, bo mięśnie zwiększają swoją wrażliwość na insulinę i zwiększają wchłanianie glukozy. W efekcie ilość insuliny niezbędnej do spalania glukozy przez mięśnie się zmniejsza.
100–200 kcal w postaci kilku łyków specjalnego napoju albo żelu popitego szklanką wody może dodać ci energii potrzebnej do dobrego startu – bez żadnych negatywnych efektów. To bardzo przydatne, zwłaszcza w przypadku treningów wczesnym rankiem, kiedy w ciągu godziny po wstaniu z łóżka zaczynasz ćwiczenia. Może to także pomóc tym sportowcom, którzy nie mogą się przekonać do jedzenia zaraz po przebudzeniu.
Cel spożywania takich, a nie innych produktów i dostarczenia organizmowi dodatkowej dawki węglowodanów tuż przed rozpoczęciem treningu jest ten sam: zwiększenie zapasów glikogenu w mięśniach przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedniego poziomu płynów w organizmie.

Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1 Dietetyczna rewolucja
CZĘŚĆ I Jak być zdrowym i osiągnąć najlepsze wyniki
Rozdział 2 Etap I: Jedzenie przed treningiem
Rozdział 3 Etap II: Jedzenie w czasie treningu
Rozdział 4 Etapy III, IV, V: Jedzenie po treningu
CZĘŚĆ II Dietetyka dla początkujących: podstawowe założenia
Rozdział 5 Rola pożywienia jako paliwa w czasie treningu
Rozdział 6 Nie tylko jedzenie
Rozdział 7 Przetrenowanie a dieta
CZĘŚĆ III Jaskiniowe dziedzictwo
Rozdział 8 Jeść jak jaskiniowcy – dlaczego?
Rozdział 9 Paleodieta w XXI wieku
Rozdział 10 Paleolityczny sportowiec – mistrz wszechstronnego treningu
CZĘŚĆ IV Praktyczne zastosowanie
Rozdział 11 Plan treningu
Rozdział 12 Paleoprzepisy
O autorach
Bibliografia
Komentarze
MalgosiaR dnia 25 marca 2008 15:51
Dziękuje za KONKURS i za umozliwienie mi WYGRANIA książki!!! Jestem bardzo, ale to bardzo szczęśliwa, bo planowałam ją kupić. A tu TAKA WIELKA niespodzianka smiley Super! Pozdrawiam redakcję. Małgorzata Rajczyba
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Zapowiedzi
Brak zawartości dla tego panelu